Stacja Kraków Główny

W dniu 27 maja 2022 r. klasy siódma i piąta, pod opieką wychowawczyń: pani Anny Kulas i pani Katarzyny Rozborskiej  – Worek oraz pani Agaty Bijoś, udali się pociągiem na wycieczkę szkolną do Krakowa. Zbiórka była na dworcu PKP w Rzeszowie o godzinie 6:30, a wyjazd o godzinie 6:56.

Czekaliśmy z niecierpliwością na przyjazd pociągu. W końcu wsiedliśmy do zarezerwowanych wcześniej wagonów. Po dwóch godzinach jazdy byliśmy na dworcu w Krakowie.

Po przyjeździe poszliśmy na Rynek.  Bardzo nam się podobał. Wszędzie poustawiane były stragany z różnymi pamiątkami i jedzeniem. Następnie zwiedzaliśmy Sukiennice, są one wizytówką Krakowa.

Na Rynku kupiliśmy sobie pamiątki, a także napoje i różne przysmaki. Następnie zwiedzaliśmy Salę Luster – Labirynt Luster. Było to wspaniałe widowisko. Potem znów poszliśmy na Rynek. Po krótkiej przerwie wyruszyliśmy do fabryki cukierków, gdzie atrakcją były ręcznie robione cukierki.

Po zwiedzaniu, Panie zarządziły przerwę na obiad i poszliśmy do baru mlecznego. Po obiedzie udaliśmy się na Wawel.

W planie było więcej atrakcji, ale zaczęło padać, więc poszliśmy do Galerii i tam spędziliśmy resztę czasu. O godzinie 19:30 mieliśmy pociąg do Rzeszowa, ale ze stacji odjechał opóźniony o 30 minut. Droga powrotna też była z przygodami, bo przepuszczaliśmy inne pociągi i znów czekaliśmy. Zamiast zaplanowanego przyjazdu na godzinę 21:20, dotarliśmy na dworzec w Rzeszowie dopiero o godzinie 22:40.

Wycieczka bardzo nam się podobała, chociaż deszcz troszkę przeszkadzał. Jazda pociągiem, pomimo opóźnień też była świetna, dla niektórych była to pierwsza podróż koleją. Atmosfera wspaniała, a Kraków bardzo piękny i tylko wyjazd za krótki. Każdy z nas przywiózł wiele pamiątek i wspaniałych wrażeń. Czekamy na kolejną taką wycieczkę.